ANDREJ ROZMAN ROZA IN ROZINTEATER*

Pesnik, dramatik in igralec, ustanovitelj Pocestnega gledališča Predrazpadom in organizator vrste odmevnih gostovanj tujih uličnih gledališč v Ljubljani. Med leti 1981 in 1995 je bil vodja alternativnega Gledališča Ane Monro in začetnik improvizacijskih gledaliških tekmovanj v Sloveniji. Piše parodične in komične pesmi, pravljice in gledališke komedije za otroke in odrasle, predeluje klasična besedila za druge medije oziroma jih prestavlja v sodobnost. Izdal je vrsto knjig za odrasle in otroke, uprizorjenih je bilo na desetine njegovih del, prisoten je v mnogih jezikovnih učbenikih, priročnikih, berilih in antologijah.

Marca 2003 je ustanovil Rozinteater*, najmanjše možno gledališče, ki ga sestavlja en sam stalni igralec, ki pa za posamezne predstave in opravila najema tudi zunanje sodelavce. Junija 2009 je ustanovil versko skupnost Zaničnikov.

  • Šekijeva šunkica ali Hamlet po slovensko / Komedija

    Avtor, režiser in igralec: Andrej Rozman Roza / Spremljevalni glasbenik: Goran Završnik / Produkcija: Rozinteater*

     

    Pripovedovalsko pevska predstava za igralca in spremljajočega glasbenika slovitega danskega princa prestavi v naš čas in prostor, kjer se zgodba prav tako začne z očetovim duhom, ki se pojavlja in ponavlja: »Da ste slušali mene, bilo bi vam bolje.« Ampak duh je samo duh, stari kralj je mrtev, njegov morilec in naslednik pa nima avtoritete. Ker njegovi vsem znani zločini niso kaznovani, je »dežela Danska« vse bolj gnila. Hamlet, ki je po poklicu klovn, po duši pa pesimist in skeptik, išče razloge za razpadanje družbe in države in pri tem pride do samega začetka našega sveta, ki ga brez konflikta znotraj niča, povzročenega z velikim pokom, sploh ne bi bilo. Pri čemer današnji svet ni več samo gledališki oder, kot je bil v Shakespearjevem času, ampak je predvsem filmski studio, v katerem sta se resnica in fikcija že povsem premešali med sabo.

     

    »Eni hočejo, da bi vsi verjeli v iste zgodbe, ampak je to nemogoče, ker je zmeraj več sveta izmišljenega. Ne samo kar se tiče zgodb, ampak tudi kar se tiče denarja.«

     

    Predstava bo premierno uprizorjena v okviru festivala Shakespeare za vedno, ki ga je pripravil Cankarjev dom ob obhajanju 400-letnice smrti  angleškega dramatika in pesnika.

  • Passion de Pressheren / Monokomitragedija

    avtor, režiser in igralec: Andrej Rozman Roza / avtorji pesmi: France Prešeren, Janez Vesel, Jakob Zupan / kostumografija: Meta Sever / glasba: Goran Završnik / oblikovanje luči: Matjaž Štirn / Produkcija: Rozinteater* in KUD France Prešeren, 2008

     

    Mono komitragedija »Passion de Pressheren« zaključuje niz petih predstav Rozinteatra, ki se ukvarjajo s slovensko identiteto. Na podlagi zgodovinskih dejstev na nekoliko karikiran način predstavi čas, ko je vzporedno s Prešernovim obupom rasla ideja o zedinjeni Sloveniji.

     

    Andrej Rozman Roza skozi lik Franceta Prešerna in nekaterih njegovih sodobnikov gledalca popelje od začetkov Prešernovega pesništva preko njegovega sodelovanja z Matijem Čopom do zmage vznesenih narodobudnih pesmi Jovana Vesela Koseskega, marčne revolucije in Prešernove smrti.

  • Kabarete simplozij / Stand up variete

    Avtor in izvajalec: Andrej Rozman Roza / Glasbena spremljava: Goran Završnik /
    Produkcija: KUD France Prešeren in Rozinteater*

    V tej predstavi je Andrej Rozman Roza združil najboljše točke svojega več kot dvajsetletnega gledališkega nastopanja - od venčka abstinenčnih narodnih in načina petja iz časov, ko slovenska beseda še ni smela biti glasno izgovorjena, preko tragedične komedije o Piramu in Tizbi do motoristične verzije pesmi o Urški in povodnem možu.

    Vse skupaj je zapakirano v okvir tekmovanja za izbor pesmi večera, na katerem se s hitrimi in učinkovitimi menjavami Roza spremeni v številne popolnoma različne like. Med čakanjem, ko "strokovna žirija izbira zmagovalca", si gledalci ogledajo še "nekatere žal povsem neznane posebnosti iz slovenske kulturne preteklosti".

    Ker je celoten program traja od 60 do 90 minut in je sestavljen iz posameznih točk, ga je možno glede na potrebe naročnika poljubno skrajšati Prav tako mu je na željo naročnika mogoče dodati tudi kakšno posebno točko, ki se navezuje na tematski okvir, v katerega je nastop umeščen.

  • Jezik ne jezi se / Kvazi kviz

    Koncept, besedilo, režija: Andrej Rozman Roza / Glasba: Goran Završnik / Scena in rekviziti: Marko A. Kovačič / Kostumi: Marija Mojca Pungerčar / Gib: Sebastjan Starič / tehnična obdelava citatov: Gašper Bogovič / besedila v rezijanščini: Silvana Paletti / besedila v porabščini: Karel Holec / zborček: Rok Kosec, Damjan Trbovc, Peter Frankl, Juš Milčinski / tonski mojster: Blaž Flerin / luč: Primož Jeras / Produkcija: Rozinteater* 2014

    Igrajo: Andrej Rozman Roza kot voditelj / Juš Milčinski, Sara Šoukal, Vid Sodnik in Peter Frankl kot improvizatorji / Goran Završnik kot spremljevalni glasbenik

    Celovečerna predstava Andreja Rozmana Roze je narejena v obliki kviza, v katerem voditelj in tekmovalci predstavljajo slovenščino od Brižinskih spomenikov do prvih filmov, od knjižne slovenščine do porabščine in rezijanščine. Vsakič najdejo tudi nekaj popolnoma novih besed, za katere doslej nismo niti opazili, da jih potrebujemo, ter nekaj besed, ki še nimajo pomena.

     

    V kvizu se ista skupina improvizatorjev bori enkrat za eno in drugič za drugo barvo. Igralci sami s sabo tekmujejo v improvizacijskih interpretacijah različnih oblik slovenščine: od srednjeveške do zborne, pogovorne, filmske, rezijanske in porabske. Posamezni atraktivni dokumenti slovenskega jezika so v vsaki ponovitvi izbrani naključno in izvedeni na podlagi sugestij občinstva, tako da predstava ni nikoli enaka.

Prešernovo življenje in pesništvo

je v lahkotnem komedijantskem zamahu

 predstavljeno brez votlega in praznega

 malikovanja, ampak iz življensko

dovolj polnokrvnih ter

čustveno motiviranih situacij.

(Slavko Pezdir, Delo)

 

 

»Najbolj skopa izvedba Skopuha«

je še en proizvod Rozmanovega

nesmrtnega smisla za situacijsko komiko

in za aktualistično poantiranje.

V njegovi solistični predstavi

z nekaj ropotije je več krvavo zaresne

Slovenije kot v vseh kulturnih in

znanstvenih inštitucijah skupaj.

(Peter Kolšek, Delo)

PijaR, Janja Rehberger Cerkvenik s.p.

Nova vas 26

SI-4205 Preddvor

T: 00386 51 606 220

e: pijar(a)pijar.si